Hola amigos! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Eline Dirkx - WaarBenJij.nu Hola amigos! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Eline Dirkx - WaarBenJij.nu

Hola amigos!

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 Mei 2014 | Spanje, Palma de Mallorca

Hola Amigos!

Hier dan mijn eerste reisverslag vanuit het zonnige Mallorca! We zijn nu inmiddels al meer als een week hier en het is echt super hier! Ik zal jullie wat dingen vertellen.

Op zondag kwamen we aan op het vliegveld in Mallorca. Na een tijdje op onze koffers gewacht te hebben zijn we op zoek gegaan naar een persoon die ons zou komen ophalen. We wisten niet wie dat mocht wezen dus hebben we maar wat rond lopen zoeken tot dat we iemand zouden herkennen van het hotel. Op en neer en weer heen en terug met die stomme koffers was een heel gedoe! We dachten dat de spa mananger ons zou komen ophalen dus we waren opzoek naar een blonde mevrouw. Helaas was die er niet te vinden. Althans niemand die op haar leek. Na een tijdje werd Pleun aangesproken of wij van Lindner Hotels waren ( het hotel waar we werken ). Dit was dus een meneer die als taxi chauffeur voor het hotel werkt en kwam ons ophalen.

Eenmaal in taxi vertelde hij ons dat hij ons rechtstreeks naar het hostel zou brengen waar wij de komende tijd overnachten. De eigenaar van het hostel was niet aanwezig die dag. Onderweg dachten we echt bij onszelf: Wauw, wat is het hier mooi en dat voor maar 2 uurtjes vliegen!
We zijn even langs het hotel gereden om te zien hoe we moesten lopen en hoe het er uit zag. Het hotel is echt meeeeeeeeega en rond om het hotel is een mega golfbaan. Je raadt het al.. de gasten die er verblijven zijn nogal netjes en sjiek.. In de taxi kregen we een brief van Kristina ( de spa manager ) dat we op maandag vrij hadden en op dinsdag om 13.00 moesten melden bij het hotel! Eenmaal aangekomen in het hostel wisten we niet zo goed wat we er van moesten denken.. Een groot huis, waar niemand thuis was en we onze kamer aangewezen kregen en that's it. Zaten we dus mooi te kijken.
De dag erna kwam de huisbaas kennis maken en woont zelf met zijn gezin boven ons. In het hostel zijn 9 kamers voor gasten.

Op maandag ( onze Day off! ) zijn we lekker naar het strand gegaan en overal een beetje rond gekeken. Niet normaal hoe mooi het hier is! Echt een plaatje! 'S avonds kon ik niet meer lopen zo erg was ik verbrand. Hier heb ik ook nog echt een aantal dagen ontzettend veel last van gehad. Ik heb meteen mijn lesje geleerd, haha!

Dinsdag gingen we na het hotel en kregen we een rondleiding en kennismaking met het personeel. Verder hebben we die dag niet veel uitgevoerd. Vanaf woensdag zijn we echt aan het werk gegaan. Veel oefenen zodat we zo snel mogelijk zelf aan de slag kunnen. Ze waren heel erg tevreden over ons en mogen deze week zelfstandig aan de slag!

We werken 5 dagen in de week van 10 tot 6 of 11 tot 7. Ideaal dus! Lekker uitslapen en 's avonds lekker chillen of ergens naar toe, want ja, we zijn dus optijd weer terug!

'S avonds hebben we nog niet heel veel gedaan. Zijn nu al 2 keer wezen shoppen en overal een beetje rond gekeken zodat we straks ook alles weten waar alles is.
Verder is hier bij het hostel afgelopen donderdag de bar geoepend. Op donderdag vrijdag en zaterdag avond kun je hier komen eten en drinken! Verder is het een leuk terrasje dus Pleun en ik zitten hier ook elke avond als we niks te doen hebben!

We hebben gelukkig overal wifi dus dat is mooi meegenomen! Zelfs op het strand!!

Vandaag hadden we allebei vrij en zijn we naar het strand geweest. Daarna even lekker wat gedronken op het strand: De beachclub. Toen een taxi gepakt en gaan winkelen in Porto Pi. Een mega winkelcentrum en alles goedkoop! H&M, Zara, Mango, New Yorker, noem het maar op het is hier allemaal te vinden! Dus Pleun en ik hebben vandaag al heel wat ingeslagen en ik denk als we terug naar NL gaan dat we een extra koffer moeten bij boeken want we hadden de heen weg al te veel!

Maar achja, we zullen het zien!

Wij houden jullie op de hoogte van ons nieuwe leventje hier en zoals ze hier zeggen, Manjana manjana.. alles op z'n tijd!

Jullie horen van ons!
Groetjes en liefsss uit Mallorca!!

  • 20 Mei 2014 - 12:18

    Wilma:

    Hallo Eline,
    Wat fijn dat je nu in de lucht bent. Maar ik moet zeggen je pakt het dan ook meteen uitstekend aan.
    Erg fijn om te lezen hoe het met jullie gaat. We spreken ons. Groetjes Mam

  • 20 Mei 2014 - 20:16

    Tante Nens:

    Heeeeyyyyy Eline!

    Wat ontzettend leuk om je bericht te lezen!! Ik krijg al meteen een beeld van je reis en van je ervaringen. Tjee, dat is even spannend geweest, die eerste dag zeg!
    Zoeken op het vliegveld en dan 'gedropt' worden in een leeg hostel; lekker dan!

    Maar goed, als ik het zo lees gaat het ondertussen al een stuk beter.
    Het weer is in elk geval fantastisch, als ik de weerberichten zo volg (en lees over je verbrande lijf..).

    Werktijden klinken goed, shoppen klinkt goed, beachgerras klinkt goed...

    Hoe is de kamer in het hostel, heb je foto's die je hier ook kan posten? En kan je in het hotel eten of moet je daar zelf voor zorgen? En hoe'st met andere praktische zaken; heb je zelf een wasmachine, eigen douche/wc?
    Hm, weet je.. Ik denk dat ik zelf gewoon een keertje moet komen kijken!!

    Bij ons gaat alles z'n gangetje. Wij zijn een paar dagen in Venetie geweest. Erg mooi om eens te ervaren. Alleen kregen we daar (tot 2 x toe) telefoon van buurmannen hier in Meijel die belden om te zeggen dat de koeien uit de wei waren.. Bleek dat We vergeten waren om stroom op de omheining te zetten toen wij vertrokken.
    Maar; eind goed, al goed. Beestjes lopen weer braaf in de wei en wij zijn inmiddels ook weer braaf aan het werk.

    Je zult wel gehoord hebben dat het weer hier ook heerlijk is, de afgelopen dagen. Heb er al fklink van genoten. Ook nu is het nog lekker.
    En tsja, eigenlijk ben ik al vanaf 19.00 uur aan het opstaan om te gaan sporten, maar om 1 of andere vage reden zit ik nog steeds heerlijk onderuit gezakt op de bank...

    Hey, hou ons vooral op de hoogte en post wat foto's op de site; kunnen we de sfeer proeven en onszelf verlekkeren aan de mooie plaatjes ;-)

    Hoe'st trouwens met je mobiele phone? Heb je m nu opgestuurd, of gebruik je m nog steeds gewoon?
    De mijne is kapot! Heb ik zondagavond op de tegelvloer laten vallen. En omdat ie eerder al eens waterschade had, gaan ze 'm niet maken... Damn!!
    Eens even kijken hoe we dat slim gaan oplossen.

    Anyhow... Tot snel!
    Groetjes en veel plezier daar!!

    Nancy
    X


  • 20 Mei 2014 - 21:40

    Jose Pijnenburg:

    Het Eline,
    Gevonden! Ga je zeker volgen. Geniet ervan.
    Groetjes Jose

  • 21 Mei 2014 - 09:13

    Tante Mia:

    Hoi Eline , Wat fijn dat je het daar nu goed naar je zin hebt, zal met plezier je verslag volgen groetjes en veel plezier daar Tante Mia

  • 22 Mei 2014 - 12:41

    Eline Dirkx:

    Hee allemaall!
    Leuk om jullie reacties te lezen!
    Wij verblijven in een hostel en hebben daar voor ons samen een douche, wc en wasmachine en droger. Verder hebben we onze eigen kamer met wasbak, spiegels, kasten en koelkast en natuurlijk een bed haha!
    Ik stel voor dat jullie inderdaad gewoon even langs komen! hihi.
    Ik heb al heel erg veel foto's gemaakt en heb ik al op facebook staan maar ik zal binnenkort even de fotos ook hier op te zetten voor Tante Nens zonder facebook haha! Zal mijn best gaan doen!

    Maandag had ik een dag vrij samen met Pleun en zijn we naar het strand geweest. Dinsdag had ik eindelijk een dag alleen vrij en ja hoor het heeft de hele dag geregend.. wist niet dat dat hier ook bestond! :(

    Mijn telefoon is al opgestuurd geweest Tante Nens en is inmiddels alweer terug! En Miel komt al over 2 weken langs dus Miel neemt hem voor me mee hier heen, eindelijk!!

    Ik zal zo snel mogelijk weer een nieuw reisverslag er op zetten want wij maken hier elke dag veel nieuwe dingen mee, dus we houden jullie op de hoogte!

    Groetjes en liefs uit Mallorca!

    xxxxx Eline!

  • 22 Mei 2014 - 23:04

    Tante Els:

    Jouw peetoom heeft gisteren al liggen zoeken en kon niets vinden. Ik vind het meteen maar ik heb er natuurlijk meer belang bij omdat ik ook die kant uit kom. Waar was dat mega winkelcentrum ook al weer? Verder heb ik begrepen dat we met de hele familie op 13 juni Spanje-Nederland moeten kijken.
    Zien wij vriend Miel ook nog als wij daar zijn. Ik wens je een mooie en leerzame tijd daar. We zien ons binnen 3 weken. Wat voor vervoer hebben jullie eigenlijk. Ook groetjes aan Pleun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 08 Mei 2014
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 4935

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 30 September 2014

Het is bijna zover!

Landen bezocht: